tisdag 1 december 2015

Viral Palatset
27/11 2015
Linköping




Viral
Så var det äntligen dags för kvällen man väntat på, en kväll som jag sent ska glömma. Viral spelar för sista gången för i år, och stämningen var hög redan vid deras soundcheck. Rikard, från Viral Fan Club, hade kvällen till ära förevigat Virals logga och autografer genom en tuff tatuering på benet. Det är äkta kärlek det. 

Viral, med Albin i spetsen äntrade scenen och tände med låten Machine, den stubintråd som fick hela Palatset att explodera av lycka. Den låten är enligt mig, en av deras bästa låtar. På scenen är det fullt med energi och gänget är sammansvetsat och älskar att stå på scen och möta sina trogna fans. Som jag nog tidigare nämnt, är det ett guldkorn dom hittat i nye basisten Johan. Han smälter väl in i gänget, och är grym på att lira. Magnus och Larri ger allt dom har i sina tunga och snabba riff. Bakom trummorna sitter den som har koll på tempo och rytm, Rikard. Längst fram står den mest suveräna sångare, som kan mäta sig med Patrick Johansson i Bloodbound, vad det gäller rösten, Albin. Med en tonsäkerhet och styrka sätter han alla toner klockrent. Man får gåshud. 


Jag var och såg Viral för en vecka sedan, och då var dom kanon, men ikväll gör dom sitt bästa gig nånsin. Jag hör flera gånger under konserten alla skrika: Viral, Viral, Viral. Dom ger allt dom har till fansens stora förtjusning. Jag kommer att minnas detta gig för alltid. Det är så underbart när man är på konsert och allt annat runt om bara försvinner, man bara ser och hör bandet man älskar,och vet att detta är en episk upplevelse. Bandet ser också till att alla trivs och har trevligt på deras spelningar, hälsar och pratar med alla. Sånt betyder mycket, och visar vilka fina musiker det är.

Virals väg på the road of metal är ljus och spikrak. Dom har allt dom behöver, och jag följer dom med stort intresse. Har ni inte sett eller hört dom, så ta chansen om den dyker upp, ni kommer inte att ångra er. Det blir en upplevelse Ni aldrig glömmer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar